Vesi paastumise kiire kaalulangus

Kõhulahtisti tuleks sisse võtta kõige hiljem eelmisel päeval. Loksa Ravikeskuse arst Ljudmilla Agajeva paneb paastulaagrisse tulijatele südamele, et kõikidest terviseprobleemidest peab kohe alguses kindlasti arstile rääkima.

Ja lisaks kaalukaotusele kaasneb paastumisega teisigi positiivseid aspekte.

Kaalulangus matkamise ajal Poletage rasva tehnikaid

Paastumine tõstab motivatsiooni elustiili muutmiseks Paastumine võib olla hea motivatsiooniallikas lootuse kaotanud ülekaalulistele. Näiteks raporteerisid ühes uuringus ülekaalulised katsealused peale esimest paari paastupäeva head enesetunnet ning varem lootusetuna tundunud ülesanne ülekaalust vabaneda tundus jälle realistlik.

IseterveneminePaastumineTervis Mainisin eile hilisõhtuses postituses, et plaanin hakata tänasest tegema veepaastu. Täna ongi oodatud-kardetud päev käes, mis on möödunud ainult vett tarbides. Põhjus on väga lihtne — paast on kõige kiirem ja tõhusam viis keha ja vaimu puhastamiseks. Läbin seda teekonda enda jaoks, see on osa minu tervenemisest ja enda uuesti armastama õppimisest.

Nimetatud uuringus osales 50 inimest, paastu pikkused varieerusid 4—14 päevani ja keskmine kaalulangus oli neil 1 kg päevas. Lisaks veele tarvitasid nad ka polüvitamiine. Näljatunne kaob, pea on selge ja energiatase tõuseb Kuigi paastu alguses võib tõusta ärrituvus, suureneda näljatunne, tähelepanu hajuda ning meeleolu ning töövõime langeda, siis ka nii lühikese kui tunnise paastuga kaasneb lisaks negatiivsetele emotsioonidele ka mitmeid positiivseid kogemusi.

Kui edukalt õnnestub paastuga kaotatud kilod eemal hoida?

Näiteks suurenenud saavutustunne, tasu, uhkus ja kontroll. Artikkel jätkub Terve Elu Keskuse blogis, loe edasi Jaga Facebookis.

Need kogused on siiski piiratud ning neid ei jagu väga pikaks ajaks. Erinevalt teistest keha rakkudest ei saa aju enda tööks hoidmiseks rasvhappeid kasutada, sest aju vajab glükoosi. Seepärast lagundatakse ka maksa ja lihasrakke paastu ajal, sest kehal on puudus teatud aminohapetest.

Kaalulangus Crock Pot Retseptid 40 paeva Kundalini Kaalulangus Challenge Day 6

See on ebavajalik kehavalkude kulutamine. Et neerud kõige sellega hakkama saaksid, eraldab keha vedelikku, millest tuleb ka kaalulangus.

Paastumine kui organismi puhastaja

Niipea kui hakata aga taas normaalselt sööma, võtab keha kaotatud vedeliku tagasi. Keharasvast saab vaid umbes 5 protsenti muuta glükoosiks. Ketoonkehad on glükoosi alternatiiv keha kütteks. Pikemaajalise paastu järel ei suuda keha aga kõiki ketoonkehi kasutada, mida maks on tootnud, need salvestatakse veres.

Paastumine kaalulangetamise vahendina

Kui vaadata katsealuste kaalu, siis ei ole võitjas kahtlust. Kaal langes kõige kiiremini paastumise ajal. Nii see paastuaegne kiire langus ja paastujärgne kaalutõus olid mõlemad seotud keha veesisalduse muutusega. Nimelt langeb paastumise ajal keha veesisaldus järsult.

Selle pärast ei tohi paastumise ajal tarvitada diureetikume. Kui vaatame keha koostist lähemalt, siis avaneb hoopis teistsugune pilt vt joonist.

Palun sisesta oma kasutajakonto andmed: Tagasi Paast kui parim dieet? Avaldatud

Isegi kui kahekordistame paastudes kaotatud rasvakilod, on seda kokkuvõttes vähem, kui kaotaksime lihtsalt kaloreid piirates. Paastuga terveks?

Jattes naha tiheda kaalulanguse ajal Kaalulangus spaad Maine

Mis on ohutu? Nüüd võib sul tekkida õigustatud küsimus, et kuidas siis eespool mainitud uuringutes rasvunud inimesed paastuga terveks said ja normaalkaalu jõudsid.

Kaalukaotusest puust ja punaseks: mida see kehale teeb ja kuidas kaotada rasva, mitte lihast?

Tõsi, peale kolmandat nädalat paastumist hakkab rasvunud inimestel rasvapõletus ületama lihaskadu, kuid kas see on ikka turvaline viis üleliigsest rasvast vabaneda? Pikema paastumise eestkõnelejad kiidavad paastumisega kaasnevaid puhastusprotsesse, samas tuleb tõdeda, et selle puhastuse käigus kaotab keha ka vajalikke vitamiine ja mineraale.

Nagu nägime, võivad piisavalt rasvunud inimesed paastuda kuni päeva, kuid keegi ei suuda nii kaua ilma vitamiinideta olla. Näiteks võib skorbuut olla diagnoositav juba peale nelja nädalat ilma C vitamiinita.

Ajalehtedest saab pea iga nädal lugeda mitmesuguste dieetide kohta, mida järgides võib kiiresti saavutada oma ideaalkaalu. Sageli nõuavad need aga suurt pingutust ja kaal langeb aeglaselt, mistõttu kaob paljudel motivatsioon. Kas aga kaalu langetamisel võiks abi olla paastumisest? Loksa Ravikeskuse juhataja Ann Lastingu sõnul on pea pooltel paastulaagrisse tulijatel probleemiks ülekaal. Keskmiselt paastutakse seitse päeva.

Või siis beriberi, vana haigus, mis tekkib B1 vitamiini puudusest ja võib paastu ajal tekkida veel lühema ajaga, kui skorbuut. Ja kord juba diagnoositud, võib põhjustada ajukahjustust juba loetud päevadegamis võib olla pöördumatu. Ilma toidulisanditeta võib pikem paast kergesti lõppeda halvatusekooma või surmaga.

Viimati foorumis

Kuid toitaine puudus pole ainus paastumisega kaasnev oht. Nagu juba mainitud, kaasneb paastumisega kehas veetaseme langus. On esinenud juhtumeid, kus diureetikume tarvitanud paastuja suri südamerikke tagajärjel. Pikema paastumise ajal saab kannatada lihaskude. Levinud arvamuse kohaselt see südamelihast ei mõjuta, kuid selles on alust kahelda.

Viimased uudised

Nagu eelnevast poleks veel küll. Tuleb välja, et pika paastumise juures on kõige ohtlikum koht paastu lõpetamine. Paastumise ajal kaotab keha ka olulisi toitaineid, milleks on muuhulgas ka ainevahetuses olulised tiamiin vitamiin B1 ja fosfor. Juba peale viie päevast paastu on ohtet nende oluliste toitainete tase on liiga madal ja kohe tavatoidule naasmine võib halvasti lõppeda. Paastu järgsesse taastumisperioodi tuleb suhtuda väga tõsiselt.

Kui juba paastumisega seotud ohtudest rääkida, siis ei saa mainimata jätta ka kes ei tohiks paastuda.

Mis on paastumine?

Maksa või neerukahjustusega inimesed, porfüüria ning kontrollimatu kilpnäärme ületalituse all kannatajad ning loomulikult rasedad ja rinnaga toitvad naised.

Tänapäeval on arsti järelvalve all paastumine muutunud palju ohutumaks. On olemas korralikud paastust taastumise protseduurid, söömise eeskirjad ja osatakse ohumärke tähele panna.

Pikem, kui tunnine paast, eriti aga pikem kui 3 päevane, võiks toimuda arsti järelvalve all, sest ise ei pruugi sa osata kõiki ohumärke märgata või õigesti tõlgendada.