Kaalulangus taimetoitlane

Isegi kui täidate taimetoidul toitu sisaldavaid toite, võite aidata ennast suuremate portsjonite kaupa kui vaja. Selle aja möödudes on sageli saavutatud kaalulanguses platoo ja kaal enam ei lange. Ning ajalehed-ajakirjad jätkavad info avaldamist uutest imedieetidest. Ühest küljest on tegemist pereliikmega, teisalt ei ole head õigustust, miks peaks teda eelistama teistele loomadele, kes tema toidu pärast piinlevad ja surevad. Eesti kliima Küsimuse peale, kuidas mõjutab meie kliima taimetoitlaste tervist, ütles pitsi, et taimetoitlus eeldab suurtes kogustes värskete puu- ja köögiviljade söömist ning nende valik ja ka toitaineline kvaliteet ei ole meil kevadisel perioodil väga kiita.

Kaalulangus taimetoitlane

Lugematud tooted on Kaalulangus taimetoitlane taimetoitlased, kuid sisaldavad siiski tarbetuid lisaaineid ja muid ebatervislikke koostisosi.

Näidete hulka kuuluvad vegeburgerid, lihaasendajad, sügavkülmikud, küpsetised, pakendatud magustoidud ja veganjuust. Need toidud on sageli pakitud mitte ainult naatriumi, kõrgelt töödeldud ühendite, keemiliste säilitusainete ja värvainete, vaid ka kalorite ja lisatud suhkrute hulka.

Seetõttu võivad need kaasa aidata kaalutõusule, kui neid süüakse liiga palju. Tegelikult seostas ülevaade ülitöödeldud toiduainete tarbimise suurenenud rasvumisohuga, samuti kõrgema LDL halva kolesterooli ja vererõhu tasemega.

Kokkuvõte Taimetoitlastel kaalulangetamise mõned tõkked on see, et ei söö piisavalt valku ja usaldatakse liiga palju rafineeritud süsivesikutele, kaloririkastele toitudele ja kõrgelt töödeldud toodetele. Näpunäited kaalu langetamiseks taimetoidul Taimetoidul võib kaalulanguse soodustamiseks olla mitu strateegiat, sealhulgas: Pool oma taldrikust täidetakse tärkliseta köögiviljaga.

Kiudainerikaste köögiviljade, näiteks brokoli, lillkapsas, suvikõrvits, lehtköögiviljad ja seened, valimine võib aidata teil olla täisväärtuslik ja vähendada kalorite tarbimist. Valgu lisamine igal söögikorral ja suupistetel. Suure valgusisaldusega taimetoitude hulka kuuluvad oad, pähklid, seemned, läätsed, munad, piimatooted ja sojatoidud näiteks tempeh, tofu ja edamaam. Süsivesikute valimine. Need täiuslikkust tõstvad toidud hõlmavad täisteratooteid, tärkliserikkaid köögivilju, puuvilju ja kaunvilju.

Oma kaloririkaste toitude osade vaatamine.

Korduma kippuvad küsimused

Ühendage pähklid, seemned ja tervislikud rasvad madala kalorsusega toiduga, nii et te ei sööks liiga palju. Süüakse enamasti terveid toite. Töötlemata toidul, näiteks tervel puu- ja köögiviljal, pole mittevajalikke koostisosi. Kuigi veganlus puudutab tihti kõiki elu aspekte, on veganite hulgas väga erinevaid isiksusi, keda ühendavad teiste inimestega ka paljud muud huvid ja eelistused.

Kas lapse veganina kasvatamine ei ole mitte oma elustiili, valikute ja põhimõtete lapsele pealesurumine?

Paljud loomseid saadusi söövad inimesed leiavad, et veganitest vanemad on julmad, kui ei anna oma lapsele liha ega piimatooteid. Ei saa olla väärtustevaba kasvatust. Lapse sünnist kuni tema iseseisvumiseni teevad vanemad tema eest palju otsuseid, millel on suur mõju lapse edasisele elule. Küsimus on lihtsalt selles, millised väärtused on laiemalt levinud ja üldsusele rohkem aktsepteeritavad. Just nendest kriteeriumitest lähtuvalt tunduvad mõned laste eest tehtud valikud loomulikud ning teised oma elustiili pealesurumisena.

Kuna valdav osa inimesi on segatoidulised ning veganite osa rahvastikust on veel väike, tundubki liha andmine lapsele loomulik ning taimetoitlus pealesunnitud valik. Enamik inimesi ei poolda loomadele kannatuste põhjustamist ning nende asjatut tapmist — liha, piima ja mune aga ei ole võimalik toota ilma, et sellega ei kaasneks vägivalda loomade vastu. Inimestel sh lastel ei ole eluspüsimiseks Kaalulangus taimetoitlane terve olemiseks vaja süüa loomseid saadusi. Samuti õpetab enamus vanemaid oma lastele hoolivat suhtumist loomadesse.

Kas ma peaksin minema taimetoitlaste kehakaalu?

Seega loomsete koostisosade väljajätmine oma ja laste toidusedelist väljendab seda, et elatakse kooskõlas oma väärtustega ning ka väärtustega, mida oma lastele edasi tahetakse anda. Hästi planeeritud taimse toitumise kohta leiad informatsiooni siit ning erinevate eluetappide toitumise omapärade kohta siit.

Kas veganite arvates on vale pidada lemmikloomi?

Kaalulangus taimetoitlane

Selles küsimuses on erinevaid seisukohti. Mõned veganid leiavad, et lemmikloomade pidamine ei ole õige, sest see piirab paratamatult loomade vabadust ja muudab nad meist sõltuvaks. Samuti ei ole inimestel võimalik täielikult mõista teise liigi soove ja vajadusi ja nendega alati arvestada. Lihasööjatest lemmikloomade puhul on lisaprobleemiks nende eetiline toitmine.

Kaalulangus taimetoitlane

Teisest küljest on koduloomad juba niikuinii aastatuhandete vältel aretatud meist sõltuvaks ega pruugi vabas looduses enam hakkama saada. Paljud veganid on arvamusel, et meil on kohustus nende eest hoolitseda, või ka, et inimeste ja koduloomade kooselu on olemuslikult positiivne nähtus. Üldiselt suhtuvad veganid kriitiliselt tõuaretusse nii seetõttu, et uute loomade juurdetekitamise asemel tuleks keskenduda hüljatute eest Kaalulangus taimetoitlane, kui ka aretusega sageli kaasnevate terviseprobleemide pärast.

Kas veganid sunnivad ka oma kasse ja koeri taimetoitlased olema? Lemmikloomade toitmine on keeruline küsimus, milles veganid on eri meelt. On tõsi, et koerad ja kassid ei ole loomupäraselt taimetoitlased. Samas on poest ostetav konserv või kuivsööt igal juhul väga erinev tänapäeva koerte ja kasside eellaste toidust ega pruugi olenemata lihasisaldusest olla kvaliteetne ega tervislik.

Müügil on nii taimset kassi- kui koeratoitu, mille kasulikkuse suhtes on erinevaid seisukohti. Kui koertele on taimetoit sobilikum ja mõnede terviseprobleemide puhul lausa soovitatav, siis kassid on täielikult karnivoorid. Nemad vajavad kindlasti vaid lihas leiduvat ainet tauriini, samuti A-vitamiini ja teisi toitaineid, mida küll toodetakse ka sünteetiliselt ja lisatakse kassitoitu.

Taimetoitlus nõuab toitumiseksperdi teadmisi

Kui taimne toit ei sobi neljajalgsele kaaslasele tervislikel põhjustel või ta lihtsalt keeldub seda söömast, seisab tema pidaja dilemma ees, mille igaüks peab ise lahendama. Ühest küljest on tegemist pereliikmega, teisalt ei ole head õigustust, miks peaks teda eelistama teistele loomadele, kes tema toidu pärast piinlevad ja surevad.

Looduses jahivad loomad oma saagi ise ning inimene ei pea loomade omavahelisse võitlusesse sekkuma. Mõned veganid otsustavad sööta lemmikloomadele maheliha, teised lihtsalt mitte pidada lihasööjast kodulooma.

Kuidas taimetoidul kaalust alla võtta

Mõeldav on ka lasta kassidel vähemalt osaliselt toituda nende endi püütud saakloomadest või kasutada freeganismi. Mida arvavad veganid jahist ja kalastamisest? Tegemist on samasuguse julma ja ebavajaliku loomade surmamisega nagu toimub tapamajades, kuid Kaalulangus taimetoitlane kütist või kalamehest võib lõpp olla loomale isegi piinarikkam.

Huvitav, et uuringud näitasid, et nad sõid tegelikult rohkem toitu kui mitte-taimetoitlased, mis on veel üks suur eelis.

Kuidas saab süüa rohkem toitu ja võtta vähem kaloreid? Tervislik taimetoit sisaldab sageli peamiselt kompleksseid süsivesikuid. Komplekssed süsivesikud on tärklised, fikseerivad toidud, millel on loomulikult vähe rasva ja kaloreid.

Keeruliste süsivesikute näideteks on kaunviljad, muud köögiviljad ja teraviljad. Pidage meeles, et kõik 3, kalorit on võrdselt kaotatud ühe naeluga.

Kaalulangus taimetoitlane

Kui teete matemaatilist analüüsi, on lihtne näha, et kaloritine päevane puudujääk toob nädalas ühe kaaluprotsendi kaalulanguseni. Ükskõik, kas olete köögivilja või lihasööja, võib see puudujääk luua tõelisi tulemusi.

Niisugune lähenemine on väga lihtsustatud, sest kehakaaluga seotud mehhanismid on palju keerulisemad. Tuleme tagasi kalorite juurde. Kuna rasv annab tublisti kaloreid 1 gramm umbes 9 kilokaloritsiis välditakse sageli ka tervislikke ja organismile hädavajalikke toidurasvu sisaldavaid naturaalseid õlisid, pähkleid ja seemneid.

Samas on juba ka aru saadud, et rasvad ei olegi kaalutõusu peasüüdlased, sellest lähtudes väldivad mitmed levinud dieedid hoopis süsivesikuid.

Kaalu langetamine

Teiselt poolt aga on viimasel ajal on populaarseks muutunud üksikute toitainetega liialdamine — näiteks nn rasvadieedid ketogeensed dieedid.

Ning ajalehed-ajakirjad jätkavad info avaldamist uutest imedieetidest. Samuti kasutatakse kaalu langetamiseks äärmuslikke treeningkoormusi. Kaalu langetamiseks on kasutusel ka kirurgilised operatsioonid, mida võidakse pidada kõige lihtsamaks võimaluseks, sest sel juhul ise justkui ei peakski pingutama — vaevanägijaks on kirurg, kes lõikab mao väiksemaks või juhib toidu maost mööda.

Kahjuks aga ei tutvuta eelnevalt niisuguse sekkumise tagajärgedega, ning alati ei hoiatata inimesi selle eest, mis pärast operatsiooni saab.

Tegemist on sammuga, mida ei saa enam tagasi võtta. Inimene peab kogu edasise elu lõikuse tagajärgedega elama. Meie peame seda jõumeetodiks ja kõige viimaseks valikuks. Kõigepealt peaks füsioloogiliste vahenditega tegema kõik mis võimalik, et operatsiooni vältida.

Nädalavahetusel kaalulangus taimetoitlane dieet

Inimese seedesüsteem on tervik, mille kõik osad on seedimiseks vajalikud. Kui mingi osa süsteemist eemaldada, rikub see paratamatult kogu seedimisprotsessi. Niisuguste operatsioonide tagajärjel tekib väga sageli toitainetepuudus.

Muidugi kehakaal langeb, kui osa seedekulglast eemaldada. Aga mille arvelt see toimub? Toitu enam korralikult ei seedita ja seetõttu jääb ka hädavajalikke toitaineid saamata. Rasvumine ja ülekaal on seotud paljude erinevate faktoritega Rasvumine ei ole vaid liigsete kalorite saamise ja liiga väheste kalorite põletamise teema.

Taimetoitlus on viimastel aastatel muutunud üha populaarsemaks. See dieet on seotud väiksema krooniliste haiguste riskiga ja võib aidata kaalulangust.

Tänapäeval on teada, et toiduainetest saadavate kalorite hulk sõltub paljudest teguritest — sh ka toiduvalmistamise viisist, soolestiku seisundist ja seal elutsevate bakterite kooslusest. Oluline on ka toiduainete kvaliteet ja nende spetsiifiline mõju kehale ning kehakaalule.

Paljud uuringud näitavad, et hoolimata samasugusest kaloraažist võib kehakaal erinevate toiduvalikute puhul nii tõusta kui ka langeda.